Middagssol!

Solen tittade faktiskt fram då vi åt lunch idag så jag tänkte att då tar jag en liten promenad och passar på då solen lyser...
 
Med tanke på hur väderleken varit och att jag ofta möter frun vid tåget så har vi promenerat på asfalt i de norra delarna strax utanför byn...
 
Nu tänkte jag som omväxling ta en sväng i de södra utkanterna och hoppas på att det inte är alltför geggigt på grusvägarna...
 
När jag byltat på mig och väl kommit ut fanns det ett relativt stort moln på himlen och givetvis skymde det förstås solen...
 
...men bara i kanten...
 
Så jag tänkte att det som vanligt nog blåser en del där uppe och snart kommer solen fram igen...
 
Men...
 
Inte fasiken blåste det idag inte...
 
Hela tiden var solen strax bakom molnkanten och där jag gick var det skugga... Tittade jag bort norröver, där vi normalt brukar promenera, var där självklart sol...
 
Sol norrut men även västerut och österut... men söderut, där jag gick var det skugga...
 
En timma och femton minuter var jag ute och promenerade i skuggan och först när jag kom in i scoutstugeskogen tittade solen fram så jag i alla fall kunde se den mellan stammarna...
 
Men, faktiskt, när jag kommit ut ur dungen hade jag sol de sista hundra metrarna hem...
 
Så, jag kan faktiskt säga att jag har varit ute och promenerat i solen idag... (även om det var en väldigt kort bit i sol...)
 
Nu ska jag gå och möta frun vid tåget... Även det blir väl i skugga, antar jag...
 
Må väl / L&C
Kommentarer
2016-10-25 @ 22:31:03 postade N&N
Man får vara glad åt det lilla - du slapp i alla fall regn!!

Kommentera inlägget här:
Namn: *
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej) *

URL/Bloggadress:

Kommentar: *