Fortsättning trädet!

Ja, då var det bara på det igen...
 
Sista grenarna kapas innan lina fästes...
 
...och sedan drog vi ner toppen...
 
...som var klart större på marken...
 
...avbrott för mumsig lunch...
 
...innan det var dags för stammen som vi för säkerhets skull tog i två delar...
 
...lite högt att såga men för att klara ledningarna så...
 
Det gällde att lägga snittet exakt...
 
...och plocka ut kilen...
 
...samt såga så att det missade huset och muren...
 
...och det lyckades vi med... tror nog jag var skogshuggare i mitt förra liv...
 
Å så tog vi bort undre delen också...
 
Varvade sedan finliret i solskenet...
 
...med de lite tungre uppgifterna...
 
Den undre delen blev i alla fall en liten hög...
 
...som tillsammans med grenarna får ligga på tork till nästa vinters eldning...
 
Må väl / C
Kommentarer
2015-11-06 @ 23:56:20 postade lillasyster yster
Oj vad tomt det blev! Och nu blev jag sugen på cotolette panate, jag med!

Kommentera inlägget här:
Namn: *
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej) *

URL/Bloggadress:

Kommentar: *