Annons!

Blev tipsad om denna bilannons på blocket...
 
 

Opel Vectra -97

Tobias Östman. 6 sept 19:15.

·         Pris 9 000:-

·         Typ Bilar

·         Plats Säter

 ·         Bränsle: Bensin

·         Växellåda: Manuell

·         Miltal: 20 000 - 24 999

·         Modellår: 1997

OBS! Du från Falun som ringde på bilen idag, 7/9 vid halv tolvtiden, hör av dig igen! Min telefon sparade aldrig ditt nummer och kunde därför inte ringa upp! Ber om ursäkt för detta!
_____________________________________

Det har på senare dar uppdagats att vår upphittade och omhändertagna tax "Hjördis" egentligen var ett mårddjur och enligt länsstyrelsen "högst opassande att ha som husdjur". Därför är det dags att sälja iväg gamla Bettan, då jag ej längre behöver en kombi.

Hon kan liknas vid en glädjeflicka i Amsterdams nöjeskvarter, vacker på avstånd men synar man henne närmre ser man att där finns skavanker och brister.

Visst, hon kanske inte är den vackraste flickan på balen, men hon är villig och pålitlig, det är egenskaper man inte ska förakta! Hon startar i alla väder och är besiktad, godkänd och körklar!

Med på köpet får du fina sommar och vinterdäck på inte helt attraktiva plåtfälgar, men vem är jag att bedöma vad som är snyggt och inte? Smaken är som baken, delad, och luktar konstigt.

Hon är utrustad med: 
¤ CD/radio med massa bra funktioner, som play och pause. 
¤ Elhissar såklart på en lyxvagn som denna! 
¤ ABS bromsar och Airbag förare och passagerare utifall du får för dig att köra på nåt!
¤ Styrservo för dom dagar du känner dig extra svag
¤ Jag slänger även med en Lars Winnerbäck-skiva utan fodral! (Värde 99:-) 
¤ PLUS!! 12 kr som redan ligger i myntfacket!

Snålare än Joakim Von Anka på är hon också, dricker inte mer än en katolsk präst under högmässa, ca 0,6 - 0,7 

För allt detta vill jag ha 9 st sedlar prydda med Gustav Vasa. Och vid en affär snabbare än en oskuld på bröllopsnatten är jag beredd diskutera antalet Gustav Vasas! 

Låt inte valören skrämma dig, jag kan lika gärna ta Karl den elftes, Carl Von Linnes, Jenny Linds eller Selma Lagerlöfs!

Ring dygnet runt! Bilen ska bort, ju förr desto bättre!

 

 
Är inte annonsen suverän???
 
Må väl / C
Kommentarer
2013-09-10 @ 07:53:02 postade Lotta
Det är så att man får lust att köpa bilen bara för att annonsen är så kul skriven.

Kommentera inlägget här:
Namn: *
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej) *

URL/Bloggadress:

Kommentar: *