Ont!

Ja, nu har jag riktigt ont i händerna...
 
Har kommit ca en tredjedel på nummer två...
 
Äntligen kom jag mig för att påbörja det andra omtaget... Efter att ha hittat på alla möjliga och omöjliga ursäkter för att slippa tog jag till slut tag i saken och började på nummer två. Det är en väldigt vass och "rå" lina så man får riktigt ont av att dra till den... Därför har jag dragit ut på det så länge...
 
Detaljstudie...
 
Tanken är att det ska vara två (nästan) likadana...
 
När man steker potatis går det åt mycket smör så jag brukar hälla på lite olja efter att potatisen fått färg ungefär samtidigt som jag sänker värmen och det brukar bli suveränt... Idag hade vi en sallad till och där tänkte frun att vi skulle ha en bunke Kalamataoliver i så storsonen hällde oljan från oliverna i stekpannan och efterstekte potatisen i Kalamataolivoljan... Udda, pikant men suveränt resultat...
 
Brasan brinner och vi mår ganska bra...
 
Må väl / C
Kommentarer
2013-02-24 @ 21:11:00 postade N&N
Vi förstår att du har ont i fingrarna! Inte kom vi ihåg att det var så konstnärligt!
2013-02-25 @ 11:06:35 postade Lotta
Snyggt, annorlunda och unikt till våra olivgardiner. Tack min händige man. Puss & kram

Kommentera inlägget här:
Namn: *
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej) *

URL/Bloggadress:

Kommentar: *