Göta kanal!

Tittar ju inte speciellt mycket på TV men ibland så...
 
Fick reda på att det just nu går en realitysåpa som heter Göta kanal och då jag ju känner till stora delar av denna kanal tyckte jag det kunde vara trevligt att titta lite...
 
Visas någon vardagskväll så igår, fredag, kopplade vi, med Houstons hjälp, in datorn till TV'n och kunde via SVT Play titta på de två första avsnitten...
 
Många trevliga minnen, massor av igenkännande platser och välkända situationer, faktiskt även för frun i huset...
 
Fast i slutet av andra delen började plötsligt programmet spelas upp i allt snabbare hastighet och slutligen lät det som om Kalle Anka var den berättande rösten...
 
Hjälp Houston, skrek vi, och ut kom den räddande "ängelen"...
 
Om du tar bort benet från tangentbordet så kanske du inte ökar hastigheten, var kommentaren...
 
Vi har nämligen blivit utrustade med ett trådlöst tangentbord och det låg lämpligt placerat inom behagligt räckhåll alldeles bredvid mig i soffan... Någonstans i slutet av andra avsnittet lade jag upp ena benet i soffan för att sträcka ut det liiite och råkade då, alldeles omedvetet, komma åt tangentbordet just där det styr hastigheten på uppspelningen...
 
Hahaha...
 
Som det kan gå...
 
Må väl / C
Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: *
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej) *

URL/Bloggadress:

Kommentar: *