Nattäventyr!

L sov, N skulle upp och jobba extra så även han sov, F & C var ute på stan och rumlade och jag var precis klar vid datorn och satt nu på muggen. Klockan hade nog passerat 0100 med en hel bunke minuter. Då ringde det på dörren...

Vem f..n det än är vid denna tiden så får vederbörande vänta tills jag är klar. Fast L vaknade och gick upp för att kolla. Ingen där...

När jag var klar kollade även jag - ingen på framsidan och ingen på baksidan...

Då gick jag in i duschen...

När L precis somnat om ringde det på dörren igen... Utanför stod en lätt (nåja, ganska...) berusad 20-åring som varit på väg med tåget från Ängelholm till Helsingborg och nu blivit avkastad här p.g.a. att han saknade biljett... Han hade lullat runt och letat efter hus där det fortfarande lös och nu hittat vårt...

Hans datortelefon hade lagt av då han messat sin flickvän hela kvällen och nu bad han att få låna en telefon för att kunna ringa efter hjälp...

Inte tillräckligt nykter för att klara av att ringa så L fick hjälpa honom att via datorn ta reda på numret till vem det nu var han skulle ringa. Denne någon beställde en taxi till honom och vi väntade säkert trekvart innan taxin kom. Han pladdrade på om allt och inget och tackade oss femtioelva gånger för att vi var så snälla och hjälpte honom...

Kom till slut iväg och då kunde vi återgå till sängen fastän klockan nu var alldeles för mycket...

Fick väl sova någon timma (kändes det som...) innan syrran med väninna ringde och meddelade att hon skulle vara här om en kvart... Jahaja, där sprack den sovmorgonen också...

Kram, frukost, toa och sedan sängen för några timmars välbehövlig sömn var deras plan...

Vi fortsatte arbetet på altanen och bytte sedan, med F och C's hjälp, tolv hjul... Tvättade och staplade undan dom hann vi även med...

Syrran for norrut, C skjutsade F till Lund, N jobbade fortfarande och vi tog hand om kaoset...

L pluggar, jag tar hand om datorjobb, N har precis kommit hem, F ringde från Lund och meddelade att hans nya lampa och bokhylla blev perfekta och C kom precis hem även han efter att ha tittat på nya flickvännens vinstmatch i Glumslöv...

Nu blir det mat och sedan halvsovande kväll där vi förmodligen kommer sitta kvar vid bordet både länge och väl...


Direktimporterad present från Sis... en av favoriterna...

Fast den spar vi till ett festligare tillfälle...

Må väl / C
Kommentarer
2012-05-09 @ 22:49:26 postade lillasyster yster
Tack igen! och igen! och igen! Det känns ju taskigt att bara dyka upp sådär och säga hej, sova lite, bli bjuden på mat, säga hej och åka vidare... men å andra sidan hade det känts ännu taskigare att bara åka förbi och direkt hemåt. Det är ju inte sååå ofta jag har vägarna förbi, liksom! Håller just på att sträckläsa alla bloggar från april och framåt, har inte blivit av sedan jag kom hem! kram på er

Kommentera inlägget här:
Namn: *
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej) *

URL/Bloggadress:

Kommentar: *