Glasögon!

Mina gamla välanvända glasögon som jag nog borde ersatt för länge sedan...


Ena skalken är t.o.m. lagad för ett antal år sedan...

I alla fall tappade jag plötsligt ett glas för några månader sedan men det hände på köksbordet och vi hittade både glas och den minimala skruven som håller ihop bågen. N fixade minimejsel och skruvade ihop allt så jag kunde fortsätta använda dom.

Igår kväll hade vi inte samma tur...

Satt på kontoret, F's gamla rum, och diskuterade med C när jag plötsligt tappade ena glaset rakt ner i golvet... Vi hittade det och det höll men... skruven...

Vi kröp runt på alla fyra, L hasade till och med runt på magen, med ficklampor och tittade samt kände igenom hela golvytan som nu är ganska tom då ju F flyttade till Lund i helgen.

Ingen skruv hittades...

Packade ihop skalkar med löst glas i ett fodral och la ut det i hallen för att plocka med nästa gång någon skulle ut och åka och kanske passera någon optiker.

Då kommer N med ett litet rör och hämtar mina glasögon. I röret har han en mikromejsel plus en del miniskruvar som han införskaffat tidigare och efter ett litet tag har han meckat ihop mina glasögon så dom är som nya igen...

Man slutar aldrig förvåna sig över den ungen...

Så nu klarar jag mig ett tag till...

Må väl / C
Kommentarer
2011-11-20 @ 13:12:47 postade lillasyster yster
Såklart, Huston fixar allt, inte bara släktans datoren!!!

Kommentera inlägget här:
Namn: *
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej) *

URL/Bloggadress:

Kommentar: *