Hoppsan!

Strålande sol från klarblå himmel, varmt och en svag bris...

Jovisst... det skulle vart något...

Nä, verkligheten sa något helt annat. I och för sig har jag precis tvättat av glasögonen, men inte ens då...

Sol, ja, men tunna moln och soldis... varmt!!!, ja, tempen orkade upp till fem i alla fall... och svag bris???, skulle inte tro det. Snarare iskall frisk vind från ost = bitande...

Men det var skönt att promenera, speciellt där det var lite lä, och studera alla blommor som är i alla möjliga stadier av att börja titta fram...

Satt sedan flera timmar i solen i uterummet, med öppna dörrar då där var lä, och sprättade brodyr. Det var riktigt skönt och lite väl varmt då det ibland inte fläktade alls...

Anmäler ju hela familjen till diverse tester och strax innan jul blev ju både L och jag utsedda till testare av tre sorters kakor, arraksrulle, negerboll och en till som jag inte kommer ihåg namnet på. Tre paket var med sex kakor fick vi så det var till att provsmaka en hel del.

Sedan var det dags för elektriska tandborstar där N och jag blev utsedda till testare. Vi fick prova var sin som vi sedan fick behålla och vi använder fortfarande dessa båda två.

Efter ett tag blev L utsedd till testare av en trådlös handsfree till mobilen och efter testet fick jag den (eftersom hon inte behöver den) och använder den nu regelbundet.

Sedan var det dags för test av Dr Oetgers pizza och L blev utsedd till testpilot.

Nyligen anmälde jag hela familjen till testpiloter av Rydbergs bernaisesås och idag kom ett underligt kuvert i posten. Visade sig att jag blivit utsedd till testpilot och nu ska jag välja mellan tre olika såser - orginal, grill eller chili.

Det roliga var att både L, N och C även fick var sitt kuvert så nu ska här ätas bernaisesås...

Grytan står och puttrar på spisen, kaminen brinner litegrann, den nedgående solen färgar grannhusen rosa..., grabbarna ska på träning och L ska på kurs. Blir nog en lugn kväll...

Må väl / C
Kommentarer
2011-03-15 @ 21:03:30 postade N&N
Det är till att leva högt som testpiloter, minsann.

Men VAD sprättade du upp för brodyr och varför????
2011-03-18 @ 20:40:25 postade lillasyster yster
Undrar detsamma som föregående talare? Samt varför jag aldrig blir uttagen? Hur bär ni er åt???

Kommentera inlägget här:
Namn: *
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej) *

URL/Bloggadress:

Kommentar: *