29,95!

Ja, extrapris på Maxi - kort datum, på högrev... kan man ju inte motstå... blev fyra paket... på 1,17 kg, 1,32 kg, 1,67 kg och 1,90 kg...


Tärnar upp en av mellanbitarna idag...


Riktigt fina skivor blir det...

Tog minsta biten igår och kokade kötttärningar i buljong lite drygt fyra timmar och på slutet i med en bunke grönfoder plus lite annat och så blev det en smarrig köttsoppa. Behöver jag säga att köttet var otroligt mört???

Idag tärnar jag igen som synes men tanken är att det ska bli en mustig gryta istället.  Räknar med att småputtra bortåt fyra timmar idag igen för köttet blir otroligt mört då. Får se lite senare vad jag mer ska stoppa i...

Annars är här jämngrått men uppehåll och pendlar mellan några minus och någon enstaka plusgrad. Svaga vindar med några toppar vissa dagar...

Förhoppningsvis blir det uppehåll och plusgrader på lördag, DMI har förutspått det..., så vi kan tvätta lite bilar. Det behövs verkligen då det var evigheter sedan sist...

Snickaren tätade om sitt fönster som han tyckte det drog ifrån men annars är det fortfarande för kallt för utejobb. Förutom eldning då där vi väl har ett par dagars eldande kvar innan allt är borta... Men det är helgjobb...

Må väl / C
Kommentarer
2011-03-03 @ 18:21:51 postade N&N
För c:a 150/200 kronor fick ni alltså fyra middagar!

Kockens timpenning bortser vi ifrån....
2011-03-03 @ 18:37:29 postade C
Ja, plus en del luncher, inte att förglömma... Inom parentes kan jag meddela att dagens gryta blev helt suverän...

Kommentera inlägget här:
Namn: *
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej) *

URL/Bloggadress:

Kommentar: *