Tid!

Egentligen är det helt otroligt det här med hur man uppfattar tid...

Sitter du åtta timmar vid ett löpande band typ, eller med någon väldigt enformig eller sanslöst tråkig sysselsättning, så är det en otroligt lång tid. Men om du däremot gör något riktigt roligt eller trevligt då är åtta timmar en "piss i Mississippi"...

För några dagar sedan befann vi oss i ett kallt, blåsigt och regnigt Helsingborg men nu är vi på ett betydligt trevligare ställe och njuter av varma vindar, strålande sol, azurblått hav, trevligt umgänge, god mat, suverän dricka, härlig natur och ett klimat som får en att allvarligt överväga en omedelbar emigration...


Första dagen, picnic på stranden alla åtta...


Läge för meditation???


Drink på köksbalkongen...


...innan grillad middag intogs...


Grannens suveränt goda rosa grapefrukter vi fick plocka...


Fastän färgen är som den är måste även jag hålla med om att den är grann...


Intensivt doftande "gulsippa"...


...på väg till vårt plockställe...


... där vi "stjäl" min vilt växande favoritkrydda, rosmarin...


Sååååå, mycket blev det denna gången...


Vår hett efterlängtade förrätt...


Så här ska en riktig mur se ut...


"Vår" strand...

Mitt i bilden sitter Lotta i sin stol och njuter av solen...

Vi försöker att inte njuta för mycket men jag lovar att det inte är lätt i detta klimatet... Jag önskar er alla att få uppleva detta någongång för att få en riktig referens till vad vi har att vänta oss...

Må väl / C
Kommentarer
2011-06-19 @ 22:28:29 postade lillasyster yster
ÄCKELPOTTOR!!! Näedå, jag bara skojar, fast jag är allt bra avundsjuk där jag sitter i den kalla nord iklädd sockor, fleecebyxor, nattlinne, fleecetröja med d:o väst utanpå och insvept som en kåldolme i en... just det... fleecefilt. Sjuk? Inte ett dugg. Bara frusen och trött; och det är bara några dagar kvar till midsommar... brrr! Fina bilder... och här fick jag se förrätten som kom bort i mailet! Ha det jätteskönt och hälsa alla! kram - lilla-sis-yster
2011-06-21 @ 21:01:02 postade Bengt
2011-06-21 @ 21:04:14 postade Bengt
ooooppps

jag slant vist lite

njut för oss med här är det så lagom kul väder, det ser riktigt skönt ut med riktigt sommar väder,får samtidigt önska er en riktig trevlig midsommar allihopa

Bengt& R-M
2011-06-26 @ 12:59:27 postade AnnaPanna
Själv sitter jag i ett snålblåsigt Köpenhamn och överväger allvarligt att kanske återigen flytta några breddgrader söderut!



Fortsätt njuta av alla härligheter & hälsa solen att den gärna får kika förbi bär uppe också ibland!



Puss & Kram till er alla från lilla Anna.
2011-06-27 @ 10:24:33 postade Lennart/Karin
Det ser inte illa ut. Det är nästan att vi längtar tillbaka till Spanien. Men där är det lite för varmt. Vad vi sett på rapporterna är det 35-40. Det är för mycket för oss gamlingar. Ha det fortsatt bra i värmen så ses vi så småningom.



Hälsningar och Kram till Alla K & L

Kommentera inlägget här:
Namn: *
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej) *

URL/Bloggadress:

Kommentar: *