Tårtan!

Tyvärr var jag inte i form så jag fick tacka nej till både 50-årsfest och den årliga kräftskivan i Bjuv...


Men tårta fick vi ju fixa...

L bakade en tårta med hallonkräm och då jubilaren fullkomligt älskar Gammeldansk kom jag på en genial idé. Vi "dränkte" alla tre tårtbottnar med Gammeldansk plus att vi även spädde grädden en hel del. Skulle tro att det gick åt lite drygt en och en halv dl.

Smakade faktiskt riktigt gott och så tyckte även jubilaren då vi åkte över en liten sväng på torsdagseftermiddagen. Konstigt nog första gången han smakade en Gammeldansktårta...

Må väl / C
Kommentarer
2011-09-14 @ 16:39:59 postade lillasyster yster
Jag gillar också Gammeldansk!!! Vilken idé! Den kanske jag ska pröva! :o)

Kommentera inlägget här:
Namn: *
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej) *

URL/Bloggadress:

Kommentar: *