Testpilot!

Fick förfrågan för ett bra tag sedan om jag ville gå med i en testpanel och prova lite olika saker då och då samt redovisa vad jag tyckte om produkten på deras hemsida plus vid testperiodens slut lämna ett slutomdöme helt baserat på mina egna intryck. Som tack för detta skulle man i de flesta fall få behålla produkten. De rör sig om allt från kaffebryggare och högtryckstvättar till kakor och rakapparater...

Kan väl vara kul att testa nya produkter tyckte jag och anmälde mig. Man skulle lägga in sin profil och sedan blev man tillfrågad allt eftersom profilen stämde överrens med produkten. Oftast otroligt många fler som anmäler sig (tydligen väldigt populärt det här fastän jag aldrig hört talas om det tidigare...) än vad som väljs ut så chansen var ju inte så stor, men ändå.

Har väl anmält intresse för en handfull tester nu och varje gång kan man anmäla en "kompis" också. Jag har anmält både L och N i stort sett varje gång med tanken att chansen skulle vara större att någon av oss blir utvald... Fick nyligen ett mail där det stod att jag blivit utvald till att testa några produkter från Gillebagaren: Gilleboll, punchrullar och arraksbollar gällde det. Då jag skulle in och skriva på deras hemsida tittade jag på listan över vilka 1000 personer som blivit utvalda och såg att det fanns en till med samma efternamn.

Jodå, frun hade också blivit utvald så nu ska här smaskas kladdiga kakor en tid...

Idag fick jag ett till mail och denna gång hade jag blivit utvald att testa Philips Sonicare eltandborste... Kan ju vara kul då de eltandborstar vi har är av märket Braun. Intressant att göra jämförelser...

Till lunch idag frågade N om jag kollat igenom listan på de 500 utvalda även denna gång men det hade jag inte gjort svarade jag. Då skrattade han och berättade att om jag hade gjort det så hade jag sett hans namn på listan. Alltså var han och jag utvalda denna gång...

Lite festligt är det ju - har blivit utvald två gånger och båda gångerna blir även en familjemedlem testpilot...

Kan ju passa bra efter alla kakor med tandborstar...

Må väl / C
Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: *
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej) *

URL/Bloggadress:

Kommentar: *