Ding, dong!

Satt i lugn och ro och tittade på en gammal film när det plötsligt ringde på ytterdörren. Halv två på natten... Vad ända in i glödhetaste... Vad är det för idioter som ringer på vid denna tiden hann jag tänka när jag for upp för att öppna.

Utanför står en glad son som precis kommit från Bad Gastein...

Lastade in allting, sa hej till kompisen och sedan visade han bilder, pistkartor och foton samt berättade vad som hänt under veckan.

Innan vi gick och la oss visade han bilden på sig och kompisen, som fyllde år dagen till ära, tagen i en svart backe onsdag 17 mars...


Jaja, sicka galningar - sånt har en annan aaaaaldrig gjort...

Mitt ibland all packning visade han även vad han inhandlat. Det var ju inte myckat till fast föda, om man så säger... Jag minns att då en annan var ute och for, hade man med sig hem små gulliga souvenirflaskor med diverse innehåll. Den vanan finns tydligen fortfarande kvar om än lite annorlunda...


Mina normala souvenirflaskor till vänster och en fullt normal flaska till höger...

Tre liter innehåller hans flaskor i mitten.

Nu är all snö borta, efter allt regn inatt, det blåser ordentligt vilket gör att det torkar upp fort och det pendlar strax under tio grader. Våren kommer med stormsteg...

Fast på Island pågår ett stort vulkanutbrott och i Queensland i nordöstra Australien hukar man sig undan den monstercyklon som nu dundrar in med 170 kilometer i timmen. Så man undrar ju...

Lille C blev sugen på "något gott" och då han inte hittade något bestämde han sig för att baka. Så nu doftar det av nygräddade kokoskakor...

Må väl / C
Kommentarer
2010-03-22 @ 13:32:38 postade lillasyster yster
Var det verkligen så varmt??? eller har grabbarna fejkat bilden??? Anna åker till Chamonix på torsdag och jag fär nöja mig med att skotta snö här hemma! Såg ni på Skidspelen från Falun så såg ni hur snön vräkte ner på söndagen. 2 dm nysnö blev det...
2010-03-22 @ 18:47:27 postade N&N
Härliga bilder, både den ena och den andra! Vilka ungar. C. förnekar sig inte - börja baka kokoskakor, säg till honom att han spar några till mej !
2010-03-23 @ 21:30:25 postade Cus
Aj då!!! Redan slut. Men man får ju se om man blir sugen igen, det kanske blir nya...

Kommentera inlägget här:
Namn: *
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej) *

URL/Bloggadress:

Kommentar: *