Snöstorm!

Ja, så kom den då, den "efterlängtade" snöstormen. Full fart in från Danmark med yrsnö och kuling... Klass 1-varning utfärdad här och man hotar med att det ska komma upp till två dm snö från nu och till imorgon bitti. Blir fint på vägarna med kuling och massa snö...

Just nu far snön rundor och blåser åt alla håll, alla rutor är mer eller mindre täckta så det blir svårt att se ut. Förresten spelar det ingen roll då sikten ute blir sämre och sämre ju mer det blåser och snöar plus att det snart blir mörkt...

Tog nyss ett foto på altanen och det ser inte direkt inbjudande ut...


Jag öppnade faktiskt inte ens skjutdörrarna...

I stort sett samma bild fast tagen vid ett helt annat, klart varmare, skönare och mer inbjudande tillfälle någongång tidigt förra sommaren.


Är det hit man längtar, eller???

Alla spår yr snabbt igen så det är ingen idé att ge sig ut och skotta förrän det slutat snöa imorgon bitti eller något sån't. Tur att man inte måste ge sig ut på vägarna nu för jag kan tänka mig kaoset...

Vi var på lasarettet i Lund igår för läkaren ville titta på L's handled innan operationen och då såg det hur fint som helst ut på vägarna, så vi hade ju lite tur att det inte var idag vi skulle dit...

Snön, den bara vräker ner... tralala la...

Må väl / C
Kommentarer
2010-02-03 @ 11:03:41 postade lillasyster yster
Läcker fotokombination! All snö förstår jag känns ovant; en annan är ju härdad...fast det yr väl inte lika mycket när det stormar här, vi har ju ett och annat träd som silar vinden i min del av världen!!!
2010-02-03 @ 20:57:17 postade N&N
Vi börjar just undra om det är till de där snötyngda nejderna vi verkligen är på väg så sakteliga...

Kommentera inlägget här:
Namn: *
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej) *

URL/Bloggadress:

Kommentar: *