C mot IT!

Jaha, imorse vid halvsextiden stack han så mot Medelhavet... första utlandssemestern på egen hand...


Här blir det nog promenader...

Igår hade vi mormor och morfar plus flickvän här på födelsedagsmiddag, lite i förskott (han fyller ju först på lördag...) och vi satt ute och åt grillad oxfilé med utsökt kryddsmör gjort på sardeller och parmesan med stekt kulpotatis, Karl Johansvampsås och grönfoder. Tre olika sorters hemmagjord glass, kaffe och hallontårta... Kom lite stänk mellan glassen och tårtan så vi flyttade in i uterummet, för säkerhets skull... men det blev inte mer än några stänk så det var helt ok.

C öppnade några paket och kuvert samt packade det sista...

P.g.a. födelsedagsfirandet tog jag ner vimpeln och hissade flaggan, dagen till ära. När jag fick ner vimpeln upptäckte jag ett litet hål och sedan ett till... sammanlagt fyra hål hittade jag... Lite konfunderad blev jag då det inte finns något vasst som kan göra hål uppe i flaggstången...

Då C kom frågade jag honom om det gått hett till då vi var ute och seglade och visade honom hålen. Han hade inte rört varken flaggan eller vimpeln sa han och fortsatte skriva sms. Efter en liten stund sa han att grannens son skulle komma med en ny vimpel om ett tag...

Som svar på min frågande min berättade han att han visste att grannens son hade ett luftgevär och att han nu skrivit sms till honom och bett honom förklara hålen i vimpeln. Skyldig som han tydligen var svarade han att han skulle komma med en ny vimpel så fort flaggfabriken öppnat igen efter semesterstängningen...


Två av de fyra hål jag hittade...


Inga småhål direkt...

Jaja, kommer han med en ny vimpel må det ju vara hänt, men vilka djä... hyss... Sån't har ju en annan aldrig sysslat med som ung, själv var man ju en mönsterpojke...

Nu sitter jag här i min ensamhet då alla är på träning utom en som göttar sig i Medelhavet...

Men jag har i alla fall sol nu igen... och kan fortfarande sitta ute...

Må väl / C
Kommentarer
2010-08-15 @ 16:24:58 postade N&N
Flaggeländet såg vi ju i verkligheten. Det var en engångsföreteelse får man hoppas!

Kommentera inlägget här:
Namn: *
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej) *

URL/Bloggadress:

Kommentar: *