Åhåjaja!

Skulle ha fått hem två bortavarande söner igår kväll, men icke... Han som numera bor i Lund kom hem som han sagt i början på eftermiddagen men det var värre med han som varit i Italien.

På Nice (NCE) flygplats hemsida stod det ombordstigning både länge och väl, drygt en timma efter planerad avgång... På Kastrups (CPH) hemsida stod inget ovanligt alls...

Planet skulle landat 1555 men då stod det på NCE's hemsida att starten var försenad... På CPH's hemsida stod att planerad landning nu var 1700...

Ytterligare en timma senare stod på NCE's hemsida fortfarande att starten var försenad. På CPH's hemsida stod nu att planerad landning var 1800...

Då tröttnade jag och ringde Norwegian. Telefonkö givetvis som jag satt i dryga tio minuter innan en automatisk röst kom in och meddelade att den jag sökte inte fanns på plats och att jag skulle ringa igen senare... Vad i helvete... Jag ringde åter Norwegian och fick sitta ännu längre denna gång men nu svarade en liten tunn flickröst att hon bara kunde se att det var försenat. Jag vet det, sa jag, vad jag vill veta är när planet kommer till CPH... Nä, si det kunde hon inte se utan rapade på att det var försenat. Med det är ju ert plan så ni måste väl kunna fråga någon vad som händer...

Jag var redan smått ilsken och detta gjorde ju inte saken bättre så jag bad att få tala med hennes chef men se det gick inte för hon var upptagen... Då vill jag tala med hennes chefs chef meddelade jag och våga bara koppla ut mig på linjen igen...

En mansröst som omedelbart, innan jag fått en syl i vädret, bad mig vänta gjorde att jag nu inte längre klassades i kategorin "trevliga kunder"... Fast han visade sig kunna ta reda på en hel del så jag mjuknade nog upp allteftersom...

Planet hade råkat ut för ett "tekniskt fel" och då hade man till slut bestämt sig för att ställa in flygningen. Passagerarna skulle bussas in till Nice och få övernatta på hotell för att bussas ut igen idag på morgonen till ett annat flyg som planerades lyfta 1100. Alla passagerare hade fått 15 Euro på flygplatsen att äta och dricka för samt att hotellet stod för mat och dryck, både eftermiddag, kväll och morgon... Inklusive gratis internetuppkoppling som grabbarna givetvis utnyttjade flitigt...

När jag talade med dom sista gången skulle dom äta en rejäl middag på hotellet och sedan gå ner för att ta ett sista dopp i Medelhavet...

Nu har dom landat och precis kommit över på svensk mark så jag får plocka ihop för att åka in och möta dom vid Knutpunkten... ungefär ett dygn försenade...

Må vä / C
Kommentarer
2010-08-29 @ 21:10:23 postade N&N
Åhåjaja - tur att allt slutade väl i alla fall, och så fick de ett extra dopp i medelhavet!

Kommentera inlägget här:
Namn: *
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej) *

URL/Bloggadress:

Kommentar: *